MALOWANIE

Jak przygotować podłoże pod malowanie?

Nowy materiał – wyśrutowany / wypiaskowany i odtłuszczony

Stary materiał – usunięty lużny materiał (odpryski, rdza, itd.), odtłuszczony. Odtłuszczać można gorącą wodą z detergentem.

Podłoże należy przetrzeć, przemyć, ewentualnie odtłuścić. Nie ma potrzeby zdzierania, zmywania starej powłoki. Farba nie wymaga podkładów chemicznych. Jednokrotne malowanie zapewnia optymalną grubość i trwałość powłoki.

Na jaką grubość należy malować?

Grubość warstwy na sucho to ok. 40% warstwy na mokro. Zalecana warstwa na sucho to ok. 120 mikronów, czyli ok. 300 mikronów na mokro. Taką grubość uzyskuję się jednym przejściem, malując pistoletem. Malując pędzlem/wałkiem należy malować 3-4 razy każdorazowo czekając na uzyskanie suchości dotykowej. Temperatura malowanego materiału oraz temperatura otoczenia musi wynosić min. 5 stopni Celsjusza.

Wszelkie rzeczy, powierzchnie narażone na działanie substancji chemicznych zalecamy malować na grubość 100 mikronów, gwarantuje to trwałość powłoki na wiele lat. Dzięki wysokiej zawartości kauczuku możliwe jest malowanie powierzchni pionowych na grubość 400 mikronów bez powstawania zacieków.

Jaka jest wydajność farby?

Wydajność farby z jednego litra to około 14m2 przy grubości powłoki 25 mikronów.

Jak długo schnie farba?

W zależności od warunków, czyli temperatury malowanego materiału, temperatury i wilgotności otoczenia, ruchu powietrza ( bardzo istotna sprawa, gdyż cząsteczki wody łatwiej odparowują, gdy jest ruch powietrza) oraz grubości nałożonej warstwy. Przeważnie suchość dotykową uzyskuje się po 1-2 godzinach a całkowite wyschnięcie po 8-10 godzinach. Do tego czasu nie wolno narażać pomalowanych elementów na działanie warunków atmosferycznych. W przypadku ujemnych temperatur na zewnątrz można wystawić pomalowane elementy po ok. 24 godzinach.

Powyższe dotyczy w zasadzie wszystkich farb z wyjątkiem AQUAEPOXY, która schnie znacznie szybciej, tzn. o ok. 2-krotnie szybciej.

Jakie są dostępne kolory farby?

Grupa kolorów podstawowych to: biały, szary, czarny, brązowy, żółty, niebieski, czerwony, zielony. Na życzenie przygotowujemy dowolny kolor z palety RAL. Koszt koloru z poza palety podstawowej to cena regularna + 25%.

Jaka jest różnica pomiędzy EUROTBOND I A EUROTBOND III

Obie są farbami akrylowymi. EUROTBOND III mniej klei się po wyschnięciu w przypadku, gdy pomalowane elementy kładzione są jeden na drugi, np. do transportu. W takim przypadku najlepiej jednak sprawdza się farba epoksydowa AQUAEPOXY. EUROTBOND III jest jeszcze bardziej odporna na sole, kwasy, zasady. Jest to farba do „zadań specjalnych”.

REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

Złożenie zamówienia a zakup

Złożenie zamówienia poprzez stronę hovle.pl nie jest jednoznaczne z dokonaniem zakupu. Dokonanie zakupu za zamówiony towar, dokonuje się po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie.

Realizacja zamówienia

Do realizacji zamówienia przystępujemy po zaksięgowaniu wpłaty za zamówienie na naszym koncie. Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych plus czas dostarczenia przesyłki.

Jak jest cena dostawy, jak jest wysyłany towar?

Zamówienia wysyłamy na pół-paletach lub paletach. Koszt wysyłki do Polski to 50 zł brutto za pół-paletę oraz 90 zł brutto za paletę. Wysyłka za granicę wyceniania jest indywidualnie. Przy składaniu zamówienia algorytm sam dopasowuje rodzaj przesyłki do wielkości zamówienia.

Czy jest możliwość zamówienia próbki kolorów?

Zamówienie próbki jest możliwe tylko przy dokonaniu i opłaceniu większego zamówienia. Na życzenie możemy wtedy, wcześniej wysłać taką próbkę.

GWARANCJA – REKLAMACJA – ZWROT

Czy jest udzielana gwarancja na farby specjalistyczne Hovler?

Przy dużych zleceniach udzielamy gwarancji. Jest to zawsze uzgadniane indywidualne. Gwarancja może być udzielona na 5 lat. 

Czy jest możliwy zwrot zakupionego towaru?

Tak. Konsumentowi przysługuje zwrot towaru. Towar musi być w stanie nienaruszonym. Na zwrot mają Państwo 14 dni od daty otrzymania zamówienia. Zwrotowi podlegają tylko i wyłączenie farby z palety podstawowej. Jeżeli kolor był produkowany na zamówienie, taki zwrot nie jest możliwy. W przypadku podjęcia decyzji o zwrocie prosimy o kontakt telefoniczny oraz o wiadomość pod adres e-mail: hovler@hovler.pl

Reklamacja towaru

Zgodnie z przepisami o prawach konsumenta mają Państwo wszelkie możliwości zgłoszenia reklamacji zakupionego towaru. W takim przypadku prosimy o kontakt telefoniczny oraz wiadomość e-mail pod adres: hovler@hovler.pl